Translate:
Informacje
WWW
PLIKI
-
Najnowsze wpisy
Najnowsze komentarze
- Andrzej o Czarne chmury nad BLYNK 1.0
- Marek Marczuk o Czarne chmury nad BLYNK 1.0
- Krzycho o Czarne chmury nad BLYNK 1.0
- Marek Marczuk o Czarne chmury nad BLYNK 1.0
- Marek Marczuk o Czarne chmury nad BLYNK 1.0
Archiwa
- Grudzień 2021 (1)
- Listopad 2021 (1)
- Październik 2019 (1)
- Czerwiec 2019 (1)
- Marzec 2019 (1)
- Styczeń 2019 (1)
- Listopad 2018 (2)
- Październik 2018 (1)
- Sierpień 2018 (1)
- Czerwiec 2018 (1)
- Maj 2018 (2)
- Kwiecień 2018 (4)
- Luty 2018 (4)
- Styczeń 2018 (5)
- Grudzień 2017 (2)
- Listopad 2017 (8)
- Październik 2017 (4)
- Wrzesień 2017 (7)
- Sierpień 2017 (4)
- Lipiec 2017 (1)
Kategorie
- Serwer Lokalny BLYNK (8)
- Zaczynamy (1)
- Ciekawostki (1)
- Aplikacja tel/tablet (15)
- Sterowanie z pulpitu (2)
- 5. Widgety (13)
- EVENTOR (2)
- Znalezione w sieci (1)
- Układy wieloprocesorowe (2)
- Na warsztacie u innych (2)
- komunikaty (2)
- Problemy (1)
- Uncategorized (5)
- 1. Ogólne (5)
- 2. Piny (3)
- 3. Komunikacja (11)
- API WEBHOOK (4)
- kontrola komunikacji (3)
- Nie blokujący BLYNK (3)
- 4. Biblioteki (3)
Biblioteki BLYNK – gdzie umieścić?
Dziś temat z gatunku lekkich. Gdzie najlepiej wgrać biblioteki BLYNKa ? (for WINDOWS only)
To pytanie w zasadzie trzeba kierować do twórców ARDUINO IDE ale że BLYNK to brat bliźniak (choć mocno późniejszy) więc zostanie to omówione tutaj.
Biblioteki w Arduino IDE lądują w wielu przypadkowych (tak na oko) miejscach. Standardowa instalacja biblioteki BLYNK poprzez „Dodaj bibliotekę .ZIP” umieszcza ją gdzieś w domyślnych czeluściach podkatalogów ARDUINO IDE. Pewnie tu gdzie jej nie znajduje gdy próbujemy uruchomić program bez bibliotek
np. w takim katlogu: C:\Users\Krzysztof\AppData\Local\Arduino15\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.3.0 \libraries\ESP8266WiFi
Do nazw katalogów nie należy się absolutnie przywiązywać – konkretna ścieżka zalezy od systemu, jego wersji ustawień komputera i tysiąca innych rzeczy.
Tak zainstalowane biblioteki działają świetnie. Mają tylko jedną poważną wadę. Cholernie ciężko jest zapanować nad kolejnymi wersjami bibliotek. Nie ma oczywiście problemu by instalować w ten sposób najnowsze wersje. Sam ARDUINO IDE podpowiada nam o konieczności ich aktualizacji. Ale w przypadku BLYNKa czy innych bibliotek zmieniających się stosunkowo często praca z najnowszą biblioteką nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem.
Nie chodzi li tylko o kolejne bugi w najnowszych wersjach. Np. w sytuacji gdy projekt przygotowany został kiedyś tam i trzeba dziś nanieść do niego niewielkie poprawki lepiej jest użyć „starej” wersji biblioteki. Nowe mogą wymagać zbyt wielu zmian w kodzie programu.
Toteż zalecanym (również przez twórców BLYNKa) miejscem instalacji bibliotek jest podkatalog libraries stworzony w katalogu projektów. Optymalnym rozwiązaniem jest tworzenie katalogu danego projektu, w którym znajdują się kolejne wersje testowe aż do wersji finalnej. W tym to katalogu umieszczać można (a nawet powinno się z wymienionych wyżej względów) również podkatalog libraries ze wszystkimi bibliotekami użytymi w danym projekcie
PROJEKT _1
wersja_1
wersja_2
……………………..
wersja_finalna
libraries
PROJEKT_2
wersja_1
wersja_finalna
libraries
Po wgraniu bibliotek BLYNKa katalog libraries powinien wyglądać co najmniej tak
Cztery zaznaczone pliki dostarczane są w najnowszej wersji BLYNKa 0.5.0. choć zmienia się to w czasie (sponsorzy!)
Można jeszcze zainstalować trzy katalogi w podkatalogu <tools> ale nie jest to konieczne do prawidłowej pracy.
Zawartość i przeznaczenie tych katalogów będzie omówiona przy innej okazji
Ostatnią rzeczą jaką trzeba zrobić to wskazać ARDUINO IDE katalog roboczy projektu by w nim szukał zainstalowanych bibliotek. Rzecz dzieje się w PLIK>PREFERENCJE w polu Lokalizacja szkicownika
Jeszcze tylko dla pewności warto uruchomić ponownie ARDUINO IDE i już żądane biblioteki BLYNKa i innych dowolnych programów będą widziane przez kompilator.
29
Dodaj komentarz